חיפוש לוחם א-ב

ג'ורג' ברלינג

פרטים אישיים הדפסה

לוטננט ג'ורג' (באז) ברלינג
בן פרידריך-גוסטב והטי-פלורנס
נולד ב: וורדן,קנדה
ב: 12/12/1921
שרות בצבא: קנדה
חיל אויר
תפקיד: טייס
נפל במילוי תפקידו ב רומא, איטליה
ב: 20/05/1948

קורות חיים

בן פרידריך-גוסטב והטי-פלורנס. נולד ב-6.12.1921 בעיירה וורדן שבקנדה וגדל במונטריאל. נתחנך ברוח הדת הנוצרית של הוריו וביחוד הושפע בהשקפותיו והליכותיו מהתנ"ך, שהרבה להגות בו מילדותו. בהשפעת התנ"ך ביקש מנעוריו קרבת אלוהים והשמים לא ברוח בלבד, אלא גם בפועל ומשום כך התחיל להתכונן ללימודי תעופה מגיל 14 ואילך. היה חובב מוסיקה ועסק בענפי ספורט, וביחוד בשחיה. והגיע בהם לרמה ניכרת.

במלחמת-העולם השניה שירת כקצין-טיס בחיל-האויר הקנדי המלכותי. הצטיין ביחוד בהגנת מלטה הנצורה. הפיל עשרות מטוסי האויב הנאצי ונשתבח בגבורתו בהרבה קרבות-אויר וזכה באותות-כבוד רבים מדרגה גבוהה. מסירותו בקרבות נבעה לא רק מתוך רגש חובה למולדתו, אלא גם מתוך שאיפה נעלה לתרום ממיטב יכלתו למגר את ממשלת-הזדון הנאצית, אויבת האנושות.

מידותיו התרומיות ברוח התנ"ך נתגלו גם בעזרתו לחבריו-לנשק. כשחזר הביתה זכה לכבוד פומבי מצד השלטונות הצבאיים והאזרחיים בעירו. כטייס בעל פרסום עולמי הוזמן לשרת בשכר גבוה בחיל-האויר של מדינות שונות באמריקה הלטינית, בסין ובארצות ערב, אך סירב להשכיר את עצמו ואת כשרונו.

אולם בשמעו על עם התנ"ך שמדינתו קמה לתחיה ונאבקת על נפשה, התנדב להקדיש את עצמו ואת יכלתו לעזרת העם שהוקיר ואהב מתוך עיון בכתבי-הקודש.

הוא מצא קשר לנציגי ה"הגנה" ונסע בחשאי לרומא ומשם עמד להמריא במטוס יחד עם טייס יהודי, יהודה-לייב (ליאונרד) כהן, שגם הוא זכה לתהילה רבה בהגנת מלטה ובקרבות אחרים במלחמת-העולם, ועקב תאונה שנסיבותיה לא נתבררו נפל המטוס, בהמריאו משדה-התעופה של רומא ביום 20.5.1948, ושניהם נהרגו. בהשתדלות הקונסול הקנדי ברומא נקבר בבית-הקברות הקתולי ויהודי העיר חלקו לו כבוד אחרון וחנויותיהם שבגיטו הרומאי העתיק היו סגורות בשעת לויתו.

בפקודת המטכ"ל מיום 29.9.1949 הוענקה לו דרגת פקד-טייס בחיל-האויר הישראלי.

בהסכמת הוריו הועברו עצמותיו אל הארץ שהתנדב להילחם למען שחרורה וביום 9.11.1950 הובא למנוחות בכבוד צבאי בבית-קברות נוצרי בחיפה.